fredag 12 februari 2021

Jag vill i denna stund




Alt. dalakoral från Mora (står ej i psalmboken):



1. Jag vill i denna stund,
min Gud, av hjärtats grund
den stora nåd få prisa,
som du mej velat visa.
Åt dej ska allt bli givet
i döden och i livet.

2. O Jesus, Herre god,
din sanna kropp och blod
mitt hjärtas fröjd ska vara,
min tröst i varje fara.
De kan mej saliggöra,
till evig lust mej föra.

3. Förnuft, förstånd och vett
Guds väsens djup ej sett.
Guds sanning här ska vinna,
all världsvishet försvinna.
Må jord och himmel falla:
Guds ord står fasta alla.

4. Här är Guds rätta Lamm,
för oss på korsets stam
av världen djupt föraktat,
av kärlek till oss slaktat.
Här du Guds nåd kan finna,
min själ, ditt väl besinna!

5. Din trohet, stor och blid,
ske, Herre, pris all tid!
Du mej nu helt upprättat,
med livets bröd mej mättat.
Mej ska din kärlek lära
att leva till din ära!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar