måndag 8 maj 2017

Som Farao med all sin här



1. Som Farao med all sin här
i Röda havet dränktes,
så all den synd i världen är, 
ja, hör och lär!
i Jesu blod nedsänktes.  

2. Som gnistan, kastad i ett hav,
strax slocknar och försvinner,
så all vår synd gick där i kvav,
fick där sin grav,
vad än vi hos oss finner.

3. Nu har det skett - och världen står 
från all sin synd otalig 
så frälst, att om i tro den går 
till Lammets sår, 
är den på stunden salig. 

4. Se, detta är en hemlighet, 
som ingen mer på jorden 
än de som tror det riktigt vet; 
de andra det 
ej ser fast de ser orden. 

5. Nu är ju jag av världen en 
och löst av Jesu pina.
I tron jag i hans klädnads sken
står vit och ren
från alla synder mina. 

6. Om synd och Satan i mitt kött 
än skulle gruvligt rasa, 
jag i hans famn, som för mej dött, 
ska vila sött 
och ej för döden fasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar