fredag 21 juli 2017

Mitt hjärta fröjdar sej i Gud



1. Mitt hjärta fröjdar sej i Gud,
sen jag hört nådens glädjebud,
att jag i Jesus salig är.
Jag prisar dej, min Herre kär!

2. Det är en glädje verkligt stor,
att jag har fått Guds Son till bror.
Han bar min synd i korsets död,
han är min tröst i all min nöd.

3. När Jesu blod på korset rann
rättfärdighet han åt mej vann,
och den blev min i dopets stund;
då togs jag in i Guds förbund.

4. Fast i mitt kött ej annat är
än synd och brist och ont begär,
så renar mej nu Jesu blod
och ger mej åter kraft och mod.

5. Ja, fastän svag i tron jag är,
är jag dock frälst och salig här
igenom Jesus Krist, Guds Lamm,
som borttog världens synd och skam.

6. Så må nu var och en förstå
att man omöjligt kan bestå
i domen utan Jesu nåd.
Förkasta ej Guds Andes råd!

7. Låt ordets ljus upplysa dej
och livets väg få visa dej.
Bli ej i otrons mörker kvar!
Se, Jesus allt fullbordat har!

8. Lov, ära, tack! Vår lovsångs ljud
från hjärtat stiger upp till Gud.
Från synd och död vi frälsta är.
Ditt namn vi prisar, Herre kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar