söndag 8 mars 2015

Fri att leva, fri att följa



1. Fri att leva, fri att följa 
Jesus efter varje dag, 
ingenting behöva dölja 
av den mänska, som är jag. 

2. Fri att leva, fri att vandra 
på den väg, där Jesus gått, 
fri att leva för de andra, 
fri att våga göra gott. 

3. Fri att leva, fri att skapa 
är jag, Skapare, dig lik, 
fri att aldrig efterapa, 
fri till äkta liv, unik. 

4. Fri att leva, fri att märka 
allt det goda du mig ger, 
att med tacksamheten stärka 
tro och kärlek mer och mer. 

5. Fri att leva, fri att våga 
ge mitt hjärta helt åt dig 
utan att behöva fråga 
efter andras syn på mig. 

6. Fri att leva, fri att hoppas 
och se fram emot den tid, 
då det ondas framfart stoppas 
inför makten av Guds frid. 

7. Fri att leva, fri att vänta, 
Jesus, på den tid, när du 
skall befria mig och hämta 
till ett bättre liv än nu.


Text och copyright: Christian Braw, publ. med tillstånd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar