lördag 8 februari 2014

Jag slipper sörja






1. Jag slipper sörja, för Gud är här,
han sörjer själv för mitt vara.
Och mej och bördan han ständigt bär
i dagar mulna och klara.
En morgondag har jag inte sett,
min gårdag redan är fjärran.
Vad jag behöver har han berett,
och se: idag hjälper Herren!

2. Är Gud min far, varför sörja då?
Sitt barn han aldrig förglömmer.
Han visar vägen som jag ska gå
fast han i molnet sej gömmer.
En morgondag har jag inte sett...

3. Han är en Fader så underbar,
av sorg jag slipper gå bunden.
För minsta fågel han omsorg har,
för minsta sippa i lunden.
En morgondag har jag inte sett...

4. Visst är jag lycklig för än en dag
och glad för den som är fjärran.
När sparven kvittrar, så sjunger jag,
ty se: i dag hjäper Herren.
En morgondag har jag inte sett... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar