torsdag 19 november 2015

Lov och ära vare dej



Alt. koral:


1. Lov och ära vare dej,
Herre Gud, som frälste mej.
Herre, dej ske evigt lov:
jag blev väckt, just jag som sov.

2. Jesus, i din korsgestalt
har jag helt och hållet allt.
För nu har jag solklart sett:
allt är orent som jag gett.

3. Jag är krank och full med sår,
dock till dej jag komma får.
Du har än ej sagt till mej:
jag vill ej förlåta dej.

4. Jag må komma tidigt, sent,
du tillträde ej förment.
Ledsen, glad jag komma må,
men du är dej lik ändå.

5. Lik dej som den första stund,
då du ned i havets grund
kastade min stora skuld,
utströk allt, oändligt huld.

6. Sådan är du som jag fritt
givit hela hjärtat mitt
och det ska du få ha kvar
ända tills det brustit har.

7. Du är godhet utan brist,
du är trohet utan list,
du är ömhet oförställd,
du är evig kärlekseld. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar