fredag 16 februari 2018

Jesus, jag viskade ödmjukt ditt namn





1. Jesus jag viskade ödmjukt ditt namn 
när invid korsets fot jag stod,
mötte din frälsnings öppnade famn,
renades i ditt blod.
Jesus, jag viskade ödmjukt ditt namn 
och renades i ditt blod.

2. Jesus när stilla jag viskar ditt namn 
alla mörkrets skuggor flyr,
vinddriven farkost finner sin hamn,
morgonen åter gryr.
Jesus o, Jesus, jag viskar ditt namn 
och morgonen åter gryr.

3. Jesus, ditt namn ger mej himmelsk tröst,
när mej sorgens budskap når,
stillar all oro här i mitt bröst,
torkar var smärtans tår.
Jesus, o Jesus, jag viskar ditt namn,
då torkas var smärtans tår.

4. Jesus, när sist jag fullbordat mitt lopp 
och är löst från jordens tvång,
då är ditt namn allena mitt hopp,
evigt min jubelsång.
Jesus, o Jesus, ditt dyrbara namn 
blir evigt min jubelsång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar