fredag 9 mars 2018

Sätt mej så jag ser dej Jesus




1. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
sätt mej nu hos dej,
så att dina kära ögon
lyser rakt mot mej.

2. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
sätt dej framför mej,
så att mina trötta ögon
vila kan på dej.

3. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
på ditt kors upphängd,
blodig, sårad, krönt med törnen,
hånad och hudflängd. 

4. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
hur du dör för mej,
för att jag rättfärdig, salig
ska tillhöra dej.

5. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
i ditt Gudomsord.
Tala till mej, låt mej höra -
du i ordet bor.

6. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
nu i denna stund.
Andas på mej, låt mej se dej
som min frälsnings grund.

7. Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
som mitt liv, min skatt.
Sätt mej så jag ser dej, Jesus,
mitt i dödens natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar