fredag 10 maj 2013

Klippa, du som brast för mig






Alt. koral:



"EN BÖN I LIV OCH DÖD FÖR DEN HELIGASTE BLAND TROENDE I VÄRLDEN"

1. Klippa, du som brast för mej,
låt mej gömma mej i dej!
Vattnet, blodet som går fram
från ditt hjärta, o Guds Lamm,
låt det bli en dubbel bot
mot min synd och lagens hot.

2. Med min fromma möda jag
aldrig fylla kan din lag.
Om mitt nit blir aldrig matt,
om jag gråter dag och natt,
står dock syndens fläckar kvar.
Blott i dej jag frälsning har.

3. Inget kan jag ge till dej.
Till ditt kors jag sluter mej,
naken dej om kläder ber,
hjälplös upp till nåden ser.
I din livsvåg låt mej tvås,
Herre, annars jag förgås.

4. Vid vart flyktigt andedrag,
och när jag ska dö en dag,
när till okänt land jag går,
när inför din dom jag står:
Klippa, du som brast för mej,
låt mej gömma mej i dej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar