onsdag 22 maj 2013

Lovsjung vår Herres Jesu kärlek




1. Lovsjung vår Herres Jesu kärlek, 
som trofast intill korsets död 
för oss har utstått hån och smälek, 
ja, avgrundskvalens hemska nöd. 
O Jesus, hjärtans Jesus kära, 
till dej vi frambär tack och ära. 

2. Här är det sanna livets källa, 
som flödar starkt i evighet, 
som gör oss outsägligt sälla, 
uppfyllda med Guds salighet. 
Så ljuvt att alla sorger glömma, 
sej i Guds kärleks famn få gömma!

3. Min Jesus, jag vill din förbliva
i liv och död, ja, bara din. 
Låt nu din Ande djupt få skriva 
din kärlek i mitt hjärta in,
så skall min ande och min tunga 
i evighet ditt namn lovsjunga. 

4. Lär mej att till din kärleks ära 
uppoffra mej med liv och allt, 
mej hålla troget vid din lära 
och i den kärlek du befallt. 
Så vill jag dej, min Jesus kära, 
ett evigt lov och pris frambära.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar