onsdag 22 maj 2013

När får jag se dej, Frälsare kär?





Alt. koral:



1. När får jag se dej, Frälsare kär,
ren och förklarad vara dej när?
När ser mitt öga
dej i det höga,
sådan du är?

2. Åt kära vänner gläder jag mej,
oron jag känner viker dock ej.
Friden jag vinner
först, då jag finner
vägen till dej.

3. Människor sviker, du håller tro.
Salig är den, som hos dig får bo.
Jesus, var med mej,
lys mej och led mej
hem till din ro.

4. Stå vid min sida, se, jag är svag.
Du äger makten, hjälplös är jag.
Ser du mej digna,
stöd och välsigna,
hjälp mej var dag.

5. Ja, gör mig stark i kraft av ditt namn,
skänk mej din nåd, och för mej i hamn.
Nåden kan rena,
nåden allena
öppnar din famn.

6. Snart får jag se dej,sådan du är,
får ibland vänner vara dej när.
Då ska min tunga 
högt dej lovsjunga,
Frälsare kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar