onsdag 16 december 2015

Död, jag skulle vilja tala







1. Död, jag skulle vilja tala
några ord med dej en stund,
innan jag i stilla dvala
somnar i min sista blund.
Om jag tron på Jesus har,
tar du mej i gott förvar.

2. Dö blir då att sluta fela,
dö blir då att sist bli fri,
dö blir då att brister hela,
dö blir då att salig bli,
dö blir då ett evigt liv
i ett saligt tidsfördriv.

3. Satan, var är nu ditt välde?
I den grop du för mej grov
du dej själv för evigt fällde,
ligg nu där och skäms, din bov,
under dödens tyranni
evigt fången - jag är fri.

4. Jag har fröjd som är otalig,
Herrens Ande säger: Skriv,
skriv att var och en är salig
och besitter evigt liv
som, där nu allt kött är hö,
får i Herren Jesus dö.

5. Därför vill jag gärna skilja
mej ifrån min mödas vall,
men jag säger "ske Guds vilja"
om när detta hända skall.
Jesu egendom jag är
lika mycket här som där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar