lördag 27 januari 2018

Du klagar så ofta: Jag kan inte tro




1. Du klagar så ofta: Jag kan inte tro
och ordet jag läser, det ger ingen ro!
Hur hårt jag än kämpar och strider och ber,
min frälsning i Jesus jag dock inte ser.

2. Men nu ska du höra hur det blivit så,
att visshet om frälsning du inte kan få:
det är för att du har vänt allt upp och ned,
och söker i hjärtat din frid och din fred.

3. Din tro vill du känna och tro att du tror
och törs inte vila på löftenas ord.
Du ser på dej själv och på allt som är fel
och glömmer Guds löfte om frälsning så hel.

4. Att tro det är inte att tro att du tror,
men att som ett barn hålla fast vid Guds ord.
Det är att i vanmakten se på Guds Lamm,
på ordet om Frälsaren våga gå fram.

5. Han dog ju för dej, ja, just dej har han valt,
och ordet förkunnar: din skuld han betalt!
Så får du gå skuldfri, just sådan du är,
och Gud har i Kristus dej innerligt kär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar