lördag 11 april 2015

Allt för honom vill jag göra





1. Allt för honom vill jag göra,
ja, för honom offra allt
för att nåden skall få röra
och få ge allt liv gestalt.
Allt för honom! Allt för honom!
//: Så har kärleken befallt ://

2. Invid tempelporten lade
många rika gåvor ner,
ändå för sig själva hade
de i börsen mycket mer.
Vad är guld och vad är silver,
//: när man inte hjärtat ger? ://

3. Men där kom en fattig änka,
och till Herrens tempelgård
kunde hon i kärlek skänka
mer än rika hade råd:
Allt för honom! Allt för honom!
//: Allt för honom och hans nåd! ://


4. Herre, också jag vill våga
ge mitt hela liv för dig
utan att mer ängsligt fråga
om det säkert lönar sig:
våga allt för dig som offrat
//: allt i kärleken till mig ://

Text och copyright: Christian Braw (jfr Mark. 12:41-44), publicerad med tillstånd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar