lördag 11 april 2015

Lär mig, Gud, i tro att göra




1. Lär mig, Gud, i tro att göra
vad din kärlek kallar till,
och låt missmod ej förstöra
vad ur tron du skapa vill.

2. Kristi Kyrkas segerstunder
är ej minnen blott från förr.
Ännu väntar större under
bakom morgondagens dörr.

3. På den dörren får jag glänta,
när i tro jag vågar gå
och har tålamod att vänta
stora ting av Gud och små.

4. Han vill mycket mera skänka
än jag ännu vågat be;
mer än mitt förstånd kan tänka
vill hans faderskärlek ge.

5. Lär mig, Gud, att också handla
som man gör, när hjärtat tror
att din kraft att allt förvandla
dold i trons förväntan bor.

6. Tänd mig, Ande, låt mig brinna,
väck ur otrons svala ro
till att världen övervinna
genom Jesu Kristi tro.

Text och copyright: Christian Braw, publicerad med tillstånd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar