söndag 29 juni 2014

Framåt! Det går igenom


1. Framåt! Det går igenom
båd´ ljus och mörker än.
Jag lever ej för jorden;
mitt mål är himmelen.
Den väg jag här skall vandra
har Jesus stakat ut,
och han är med på resan
från början och till slut.

2. Vad kan mej nu fördärva?
Guds ögonsten jag är.
Han mej berett ett rike
och dit han själv mej bär.
Hur Satan än sej vänder,
vad världen tar sej till,
till godo allt mej tjänar,
ty så min Fader vill.

3. Vad är all jordens möda
emot den sabbatstro
som väntar Jesu vänner
vid målet för vår tro?
Blott några dagar bära
sitt kors i Jesu spår -
och sen en evig ära,
ett evigt jubelår!

4. Så sjunger jag om seger
i hoppet redan här,
fast striden ännu rasar
och gör mej stort besvär.
Var tagg som här mej sårar
jag skall bli kvitt en gång,
då skall min Gud jag prisa
med bättre segersång.


Text och musik: Nils Frykman, bearb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar