måndag 7 mars 2016

Vad har du mej idag att ge?






SAMTAL MELLAN JESUS OCH SJÄLEN 

1. Vad har du mej idag att ge?
//: Förlåtelse ://
Mitt hjärta är så hårt och kallt.
//: Jag är ditt allt ://
Var ska jag få ett himmelskt mod?
//: Uti mitt blod ://

2. Men synden är så mäktig än.
//: Jag dött för den ://
Det är så mörkt och farligt här.
//: Jag är dej när´ ://
Jag brutit har mot Herrens lag.
//: Men inte jag ://

3. Mej satan ej vill låta bli.
//: Jag köpt dej fri ://
Var finns den plats där ro jag får?
//: Vid mina sår ://
I världen är det trångt alltid.
//: Jag är din frid ://

4. Jag synden aldrig ångrar nog.
//: Jag för den dog ://
Jag helt förlorad är i mej.
//: Dock ren i mej ://
Ej kan jag bedja eller tro.
//: Jag är din ro ://

5. Var finns för mej en säker hamn?
//: Uti min famn ://
Jag är så oren, käre Gud.
//: Likväl min brud ://
Men synden överflödar så.
//: Än nåden då? ://

6. Ack, räcker nåden som du ger?
//: Ja, mycket mer ://
Mitt hjärta mej fördöma plär.
//: Jag större är ://
Så ond och hård och död jag är!
//: Du är mej kär ://

7. Du verkar understundom vred.
//: Så är min sed ://
Att vara glad, finns därtill skäl?
//: Allt är ju väl ://

Mej satan övermäktig är.
//: Jag är dej när ://

8. Hur länge varar livets strid?
//: En liten tid ://

Men vägen mörk och stenig är.
//: Jag själv dej bär :// 
Hur ska jag komma hem till dej?
//: Igenom mej ://

9. Du verkar dröja, Jesus god.
//: Ha tålamod ://
Hos dej stängs sorgen ut till slut?
//: För evigt ut ://
Då får vi sjunga mer en gång?
//: Ja, Lammets sång! ://


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar