torsdag 25 september 2014

Här kommer en sång om helgonen




1. Här kommer en sång om helgonen, 
glad över Gud som de. 
De levde modigt, de stred och dog, 
för Jesus de kämpade. 
De var drottningar, herdar och läkare, 
de var mammor, lärare, snickare, 
och visst kunde jag också bli som de, 
för jag vet att min Herre vill. 

2. De älskade Jesus varmt, så varmt. 
De fått hans kärlek se. 
Allt sant han är, och allt gott han gjort 
fick bättre liv dem ge. 
Och en var en biskop och en var soldat, 
en annan blev vilda lejons mat. 
När Jesus nu vill det, så är det klart 
att själv jag kan bli som de. 

3. De fanns inte bara för längesen, 
det finns tusen och tusen än. 
Så mycket av värme och glädje får 
vi nu av helgonen. 
De finns där i skolan, de finns där du bor, 
i kyrkan, i bussen, fast ingen det tror, 
och helgonen är som en syster och bror, 
och nu vill jag bli som de. 

 Text: Christian Braw (publ. med tillstånd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar