måndag 15 februari 2016

Av idel nåd



Alt. svensk melodi:



1. Av idel nåd har Gud mej till sej dragit
och lossat mej ur syndens slaveri.
Av idel nåd har Frälsaren mej tagit
från mörkrets makt och gjort mej verkligt fri.

2. Av idel nåd har jag som varit fjärran
nu kommit nära genom Jesu blod.
För hela världen, kall och död för Herren,
finns liv och hälsa där i nådens flod.

3. Av idel nåd jag nu på grund av Ordet
får alla stunder vara vid gott mod.
Av idel nåd får jag vid nattvardsbordet
i tron åtnjuta Jesu kött och blod.

4. Av idel nåd min Far mej hemåt leder
och sörjer för min ande, kropp och själ.
Hans kärlek ger utöver vad jag beder,
och allt ska lända till mitt sanna väl.

5. Av idel nåd jag vilar på den grunden,
av idel nåd idag liksom igår.
Av idel nåd jag i den sista stunden
till evigt liv i himmelen ingår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar