lördag 27 oktober 2018

Tala, Herre, jag vill höra



1. Tala, Herre, jag vill höra
och på dina ord ge akt.
Till mitt hjärta ska de föra
liv och Ande, som du sagt.
Dödens makt i mej är stor,
Jesus, låt nu livets ord
alltid genom hjärtat strömma,
så jag aldrig dej kan glömma!

2. Vem vill inte gärna höra
dej, vår bäste vän på jord?
Till vårt hjärta och vårt öra
ingen talar såna ord.
När en självgod själ du ser
slår ditt ord som blixten ner.
Men när hjärtesåren blöder
helar dina ord och stöder.

3. Dina ord är klara bäckar
som går fram i öde land,
som var dag kan törsten släcka
mitt i brännhet ökensand.
Dina ord ska lysa mej
genom liv och död till dej,
de ger kraft åt dem som strider,
läkedom åt dem som lider.

4. Herre Jesus, dej till ära
låt ditt ord i hjärtat gro,
låt det goda frukter bära,
så jag tjänar dej i tro.
Ta det aldrig bort från mej,
tills jag hör och skådar dej
i din himmels helgonskara
och hos dej får evigt vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar