onsdag 6 juli 2016

Nu är jag lycklig i alla skiften







1. Nu är jag lycklig i alla skiften,
mitt hjärta funnit vad det begär:
jag funnit Jesus och allt i honom -
vem kan begripa hur rik jag är?

2. Jag har en Gud, ja, en Gud som hjälper,
och Herren, Herren, så är hans namn.
Han mej från döden till livet frälsar
och är i stormen min trygga hamn.

3. Jag har förlossning igenom blodet
och barnaskapet jag återfått.
En plats jag äger vid nådebordet,
ibland Guds vänner, en härlig lott!

4. Jag har ett arv som ej har sin like
på denna jord, ja, det vet jag visst.
Det väntar mej i det ljusa rike
där blott på sorger ska vara brist.

5. Så är jag lycklig i alla skiften,
fast jag ej alltid min lycka ser.
Snart kommer Jesus och hämtar bruden,
och aldrig ska hon då gråta mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar