lördag 9 juli 2016

Så underbart att vara



Alt. koral:




1. Så underbart att vara 
en Jesu Kristi vän 
och i hans sällskap fara 
mot hemmet, himmelen! 

2. Det är min stora lycka 
att höra honom till; 
må världen sedan tycka 
och tänka vad den vill! 

3. Jag var ju död, förlorad 
men har fått liv igen 
och är till barn utkorad 
i Kristus, Medlaren! 

4. Och sedan han mej funnit, 
han läkt och burit mej. 
Ja, han som dyrt mej vunnit 
har dragit mej till sej. 

5. Han vårdat och bevarat 
mej intill denna dag, 
sitt svaga barn försvarat 
mot god och rättvis lag. 

6. Och ingen kan mej rycka 
från denne trogne vän. 
Tänk, vilken nåd och lycka 
att känna Frälsaren! 

7. Han är min lösepenning 
och min rättfärdighet, 
fullt giltiga försoning 
för tid och evighet. 

8. Nu är jag löst från lagen, 
blir inte dömd av den, 
för synden är borttagen, 
fast jag tycks oren än. 

9. Han dog ju, en för alla, 
och alla dog vi då: 
ty alla, det är alla - 
läs orden, som de står! 

10. Ja, han har frälst oss alla, 
det gäller vem som helst! 
Nu heter det: Åkalla 
hans namn, så blir du frälst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar