fredag 1 juli 2016

Dej, min Jesus, vill jag följa






1. Dej, min Jesus, vill jag följa,
vad det än kan kosta mej.
Genom sand och över bölja
ska jag säker gå med dej.
Bara dej,
bara dej
vill jag följa, led du mej.

2. Trygg kan jag i sanning vara
då du, Herre, med mej går.
Från all nöd och ur all fara
hjälper du som allt förmår.
Bara dej...

3. Inget felfritt kan jag ge dej,
självrättfärdighet är tom.
Jag vill alltid följa med dej,
du som är min rikedom.
Bara dej...

4. Må allt jordiskt fly och brista,
du, min Jesus, blir dock kvar.
Skulle jag allt annat mista
har jag nog, när dej jag har.
Bara dej...

5. Var i glädjen och i nöden
själv mitt hjärtas enda skatt.
Utan dej blir livet, döden
idel mörker, kolsvart natt.
Men med dej,
men med dej
natten själv blir ljus för mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar